כל מי שאי פעם יצא לו לנהל מסעדה, יודע שמדובר במשימה מורכבת שמצריכה אינספור תיאומים, קשרים ובאופן כללי מעבר על אינספור משימות. עבור ניהול מסעדה צריך הרבה ומעבר לניהול צוות מטבח. נדרשים להיות בקשר תמידי עם ספקים, לנהל מלאי, להגדיר תמחור, לבנות תפריט, לעקוב אחר תזרים מזומנים, לשלם משכורות, לשלם הוצאות שוטפות, לשווק את העסק ועוד. מכאן שאם מחפשים סיוע מקצועי שמעניק מענה מקיף, בהחלט שווה להכניס למשוואה תוכנה חכמה לניהול העסק.
ניהול מסודר נשלט ומדויק
בעוד שרואה חשבון, מנהל מלצרים, שף ראשי, יועץ קולינרי, איש שיווק ושאר אנשי מקצוע דורשים תשלום מתמשך, הרי כאשר מדובר בתוכנה, התשלום חד פעמי, ואילו התמורה מתמשכת ובו זמנית ממוקדת. מכאן שאם מבקשים סיוע מקצועי שאינו צריך הפסקה, שאינו מבצע טעויות ושמעניק תמונה מלאה, בהחלט מוטב לשלב תוכנה מתאימה. תוכנה שכזו מסייעת לחסוך כסף וזמן והיא מובילה לניהול מסודר, נשלט ומדויק. מכאן שאם מבקשים טיפים שימושיים שיעזרו לכם להתייעל בניהול העסק, שילוב של תוכנה ייעודית בהחלט מהווה נקודת פתיחה מבטיחה.
אידאלי עבור ניהול עובדים
רבים טועים לחשוב שניהול מסעדה בעיקר מתמקד בהכנת מנות ובתפריט, אך האמת היא שלא מעט מאמץ מושקע בניהול העובדים, ועל כן תוכנה חכמה כה יעילה. התוכנה מסייעת להבין מתי כל עובד עבד (מאוד רלוונטי עבור עבודה שעושים בה משמרות), כמה שעות בסה"כ עבדו כל העובדים במשך החודש, כמה ימי מחלה לקח כל עובד, האם יש צורך לשלם שעות נוספות וכדומה. באופן שכזה יותר אין דבר כזה "לא חישבו לי", "חסרות לי שעות", או "יש טעות במשכורת". הכול מתועד ומסודר.
2 דגשים חשובים – נוחות שימוש לצד התאמה מלאה
כאשר עומדים להוסיף תוכנה לניהול העסק, יש לוודא שהיא אכן מתאימה לסך הצרכים הספציפיים ויש לוודא שהיא נוחה לשימוש. אי לכך יש לחפש תוכנה פשוטה לתפעול ושניתן להתממשק אליה באופן מקוון, ואף טוב לדעת שיש תוכנות שמתפקדות כאפליקציה. מכאן שאם רוצים לצמצם את ההוצאות, לצפות מראש מה יהיו התשלומים השונים בסוף החודש ובאופן כללי לנהל טוב יותר את תזרים המזומנים, הרי שמדובר בכלי שהוא בגדר חובה עבור כל מסעדה.
הרבה ומעבר לניהול עובדים
מעבר לעובדה שתוכנה חכמה מסייעת לנהל כל מה שנוגע לשעות עבודה ולניהול תזרים מזומנים, גם יש לקחת בחשבון שהתוכנה מסייעת במגוון מישורים נוספים. שנדגים? יש תוכנות שיודעות להתממשק למגוון תוכנות משלימות (שווה לברר), יש תוכנות שיודעות להפיק מסמכים חשבונאיים (בעלי חתימה דיגיטלית שמאושרת ע"י רשות המיסים), ואף יש כאלו שיודעות לנהל ספקים ולקוחות. כך למשל אם רוצים לתזמן הגעה של סועדים, אם רוצים להזכיר ללקוח שמחכה לו הטבה, או אם מבקשים לשלוח לספק בקשה באמצעות פעולה פשוטה, ניתן לדייק ולבצע במהרה כל פעולה רצויה.
קבלו המלצה נוספת!
מבקשים להתחיל להבין כיצד העסק שלכם עומד להתנהל באמצעות המערכת? ובכן היופי הוא שכל עסק מוזמן לבצע מגוון התאמות אישיות, בהתאם לאופי הפעילות של המסעדה. כך למשל ניתן להחליט שהמערכת תסייע לעקוב אחר מלאי וחסרים, תכלול שעון נוכחות שמסייע לעקוב אחר התפוקה של העובדים, תדע לעקוב אחר הוצאות קבועות וחד פעמיות, תפיק חשבוניות ועוד. כל זאת מוביל אותנו להמלצה נוספת: חשוב לבחון באיזו תוכנה בוחרים, כלומר לא כל בית עסק שעומד מאחורי המערכת יודע לסייע להגדיר צרכים ובהתאם לכלול את הנדבכים הנחוצים. מכאן ממש כפי שלא מתפשרים על תפריט, כך גם לא מתפשרים על כלים שתומכים בהתנהלות השוטפת. בהצלחה!