החזרי מס לעצמאיים בתחום המזון: איך מגישים בקשה?

אם אתם עצמאיים בתחום המזון, אתם בטח יודעים שהצלחת העסק שלכם מורכבת מגורמים כמו ניהול הפעילות היומית שלו, יצירת מנות מיוחדות וכן מתן מענה נכון ומדויק לכל הלקוחות. בתוך השגרה השוחקת הזו של ניהול עסק הקשור למזון והתמודדות עם האתגרים הנלווים לכך, ענייני מס עלולים לפעמים להידחק אחורה או להישכח, ואולי אין לכם את הזמן או את הידע כדי לבדוק אם אתם זכאים להחזר מס. עם זאת, ודאי תשמחו לגלות שהגשת בקשה להחזרי מס היא היום פשוטה וקלה יותר מאי פעם. ניתן לבדוק בקלות אם אתם זכאים להחזר וכמה אתם עשויים לקבל, וגם להגיש במהירות את הבקשה שלכם להחזר. איך עושים את זה ומה עוד חשוב לדעת? כל התשובות לפניכם.

איך מגישים את הבקשה להחזר?

ההתמודדות עם בקשות להחזרי מס לעצמאיים בתחום המזון היא קלה מאוד, והגשת בקשה כזו נעשית אונליין דרך אתר רשות המיסים. כל מה שצריך לעשות זה למלא טופס 135 שמציג את הבקשה עצמה וטופס 1301 שמתייחס להוצאות שלכם, ואת שניהם ניתן להוריד מאתר רשות המיסים. יש להוסיף לטפסים אלה את כל המסמכים הרלוונטיים המתעדים את ההוצאות שלכם לאורך אותה שנה ואת ההוכחות שאתם זכאים להטבות כלשהן, כמו למשל אישור תושב ביישוב מזכה.

 

 

למה בכלל כדאי לבדוק אם מגיע לכם החזר?

ניהול עסק בתחום המזון, כפי שאתם יודעים כבר, הוא אתגר לא פשוט. לא משנה אם זה בית קפה שכונתי, קונדיטוריה קטנה או מסעדה איטלקית יוקרתית, לכל מקום כזה יש את האתגרים שלו והוא מצריך התייחסות כמעט לאורך כל שעות היממה. עם זאת חשוב מאד לזכור גם לטפל בעניינים הכספיים, והם כוללים בין היתר גם התייחסות להחזרי מס. בתור עצמאיים חשוב שתדעו שאתם יכולים להגיש בקשה להחזר מס על שש השנים האחרונות, ובעיקר אם חלו בחייכם האישיים שינויים כמו נישואין, גירושין, לידת ילדים, רכישת בית, לקיחת משכנתא, הצטרפות לביטוח חיים ופתיחת קרן השתלמות. כל אלה מקנים לכם החזרים וחשוב לבדוק זאת, שכן לפעמים מדובר בהחזרים גבוהים מאוד שיכולים אפילו להגיע לסכומים של עשרות אלפי שקלים.

החזרי מס לעצמאיים – מה חשוב לדעת עליהם?

מונח שטוב להכיר הוא הוצאות מוכרות לצורכי מס. כעצמאיים, הוצאות אלה מקנות לכם הטבות שונות ומצדיקות את הפחתת תשלומי המס. מדובר למשל בכל ההוצאות הקשורות לציוד העסק שלכם, חומרי הגלם שבהם אתם משתמשים, מוצרי החשמל שעומדים לרשותכם ואפילו הרהיטים שקניתם לבית הקפה או למסעדה שלכם. ארנונה, שכר דירה, חשמל ומים גם הן הוצאות מוכרות, ואפילו שירותיהם של רואה חשבון או עורך דין. גם הוצאות שהשקעתם למען פרסום העסק שלכם, כמו הקמת אתר אינטרנט ושכירת מנהלי מדיה לקידומו בפלטפורמות הדיגיטליות השונות, עשויות להיחשב להוצאות מוכרות. הטלפון שלכם, הרכב, הדלק, החנייה ואפילו הבגדים שאתם קונים שמשרתים אתכם בעבודה – כולן יכולות להיחשב הוצאות מוכרות, וגם אותן חשוב לקחת בחשבון. שמרו את כל הקבלות על ההוצאות האלו ואת תלושי השכר המסודרים של בעלי המקצוע אם הם עובדים קבועים, וציינו אותן כשאתם מגישים את הבקשה להחזרי מס.

לסיכום

נכון שאתם ודאי עסוקים עד מעל הראש ולא מוצאים את הזמן לעצמכם לפעמים בתוך השגרה השוחקת, אבל חשוב שתדעו שייתכן מאוד שכעצמאיים מגיעים לכם החזרי מס שיכולים להיות בגובה של מאות, עשרות, אלפי שקלים ובמקרים מסוימים אפילו יותר. הגשת הבקשה נהייתה קלה ופשוטה מאז שהשירות הפך להיות דיגיטלי, וכל העניין הוא הרבה פחות מורכב מכפי שאתם חושבים. הקדישו לזה את הזמן הראוי וקבלו את הכסף שמגיע לכם.

נגישות