ממלאים את הפוטנציאל: איל, משה ורפי אדרעי בראשות עמותת אחינועם מלווים את הנוער בישראל

עד כמה שהיינו רוצים לחשוב שהעולם (ובפרט מדינת ישראל) הוא מקום שוויוני, כזה המאפשר לכל אחד נקודת פתיחה שווה ואת כל ההזדמנויות להצלחה, המציאות מראה לנו פעם אחר פעם שלא כך הדבר, וכשמדובר על בני נוער, אלו שיהוו את הבסיס של החברה הבוגרת בישראל בדור הבא, זהו בהחלט משהו שצריך להתייחס אליו. נכון, המדינה עושה בגבולות היכולת שלה מה אפשר כדי לאזן ולתת הזדמנויות גם לבני הנוער מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל, אלו שנולדו למשפחות במעמד סוציואקונומי נמוך, אבל זה לגמרי לא מספיק. למרבה המזל, בשנים האחרונות, עמותה מיוחדת אחת בשם עמותת אחינועם פועלת לתיקון ושינוי, ונראה כי היא אכן מצליחה להביא לשינוי כזה. אנחנו רוצים לספר לכם את הסיפור המרגש שלה ובאילו מישורים היא פועלת כיום.

על פעילויות העמותה

עמותת אחינועם הוקמה בשנת 2018 על ידי רפי אדרעי ושני אחיו איל אדרעי ומשה אדרעי (עוד נרחיב בכמה מילים על הסיפור שלהם). בתור אנשי עסקים מנוסים שכבר יצא להם לנהל גופים גדולים, בהחלט אפשר לראות את טביעת האצבע שלהם על פעילות העמותה, ובמיוחד מעניין לראות את הפרויקטים הגדולים הקבועים שמתקיימים מדי שנה:

תכנית הליווי המקיפה לבני נוער בסיכון:

תכנית מעניינת במיוחד שמתחילה באיתור של בני ובנות נוער שנפלו בין הכיסאות ואינם מטופלים במוסדות הרווחה. עבור כל אחד ואחת מהם נבנית תכנית אישית ומקיפה הכוללת הצמדה של חונכות, סיוע בלימודים, עזרה סוציאלית, עזרה כלכלית ועוד. התוכנית מתחילה בגיל התיכון וממשיכה לסיוע בשירות הצבאי, הכנה לאקדמיה ועזרה בלימודים לאחר השחרור וכן סיוע בהשתלבות בשוק העבודה בחיים הבוגרים.

תוכנית המלגות של עמותת אחינועם:

מעבר לפרויקט הליווי, מקפידה העמותה להעניק מדי שנה מלגות ומענקים בסכומים של מאות אלפי שקלים. הכסף מנותב למשפחות של נוער בסיכון, תמיכה סוציאלית, רכישת מחשבים וציוד לימודים ועוד.

ממלאים את הפוטנציאל: איל, משה ורפי אדרעי בראשות עמותת אחינועם מלווים את הנוער בישראל

תוכנית הכנה לצה״ל לבני העדה האתיופית:

פרויקט מעניין בהחלט, במסגרתו זוכים בני ובנות העדה האתיופית מגיל 16 ומעלה לליווי צמוד והכנה לשירות משמעותי בצה״ל. התוכנית כוללת הכנה פיזית, עזרה בשלבי המיון השונים, פיתוח יכולות מנהיגות ורכישת כלים מנטליים ועוד. התוכנית מצליחה במיוחד, מעל 95 אחוזים מהבוגרים שלה משתלבים בסופו של דבר בתפקידים משמעותיים בצה״ל ואפילו ממשיכים לתפקידים של קבע וקצונה.

פיתוח הפריפריה:

הפיילוט של הפרויקט התחיל בצפת, מקום הולדתם של האחים רפי, משה ואיל אדרעי. התוכנית כוללת פתיחת מסגרות חניכה לבני נוער, הקמה ושיפוץ מוסדות קהילתיים, שיתוף פעולה של חונכים ומנטורים לבני נוער עם אנשי מפתח בקהילה ועוד, הכול כמובן בשיתוף פעולה מלא עם הרשות.

הרקע להקמת העמותה

כפי שאתם יכולים לראות, מדובר על פעילות ענפה ומבורכת, ובהחלט מעניין להבין את הרקע לכל הדבר הזה. רפי אדרעי מעמותת אחינועם גדל במציאות לא פשוטה יחד עם אחיו. משפחה קשת יום עם הורים שעושים הכול כדי לשים אוכל על השולחן ולדאוג לילדים שלהם. למרבה המזל מדובר היה במשפחה חזקה, כזו שחינכה לערכים של איתנות, עזרה לזולת והסתפקות במועט, וכך קיבלו האחים הכוונה וכלים להצלחה בחיים הבוגרים. הם התגייסו לתפקידי מפתח בצה״ל, ואחרי שירות משמעותי הפכו לרבות הימים לאנשי עסקים מוכרים ומצליחים. בשלב הזה החליטו להעניק בחזרה לבני הנוער וכך למעשה הוקמה עמותת אחינועם.

השילוב המיוחד של עשייה מתוך היכרות עם המצב, ניהול מקצועי ונתינה מכל הלב, הוא בהחלט בשורה של ממש עבור בני נוער רבים בישראל.

 

נגישות